Z parowaru żytnia szarlottta LIGHT!!!

embed_8REP5XflKe47SzwUarFWNy3gvZy8lQzz

      Szczerze przyznam- wątpiłam, że coś mi z tego wyjdzie…Oto i ona! Pyszna szarlota z żytniej pełnoziarnistej mąki. Ciasto gęste i mokre z dodatkiem ciemnego rumu. Wypełniona jest cienkimi plastrami jabłek, które posypane są delikatnie imbirem, cynamonem i oblane delikatnie pysznym miodem. Na wierzchu żytnie płatki. Taka rozgrzewająca, taka jesienna. Chyba można zjeść ją nawet na śniadanie i nic się nie stanie;)

        GOTOWANA NA PARZE ŻYTNIA SZARLOTKA LIGHT

  • Jajko- 3
  • Fruktoza- 1/2 szklanki
  • Rum ciemny- 25ml
  • Oliwa z oliwek- 2 łyżki
  • Mleko 0,5%- 1/3 szklanki
  • Mąka pełnoziarnista żytnia- 1 i 1/2 szklanki
  • Proszek do pieczenia- 1/2 łyżeczki
  • Jabłka- 1 duże
  • Cynamon mielony- szczypta
  • Imbir- szczypta
  • Miód wielokwiatowy- 1 czubata łyżka (można pominąć jeśli jabłko jest słodkie)
  • Płatki żytnie- 4 łyżki
         Jajka razem z fruktozą miksujemy na niskich obrotach. Gdy masa staje się jednolita dodajemy, oliwę, mleko i rum. Po chwili wsypujemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Ja swoją szarlotkę gotowałam w koszyku, który wyłożyłam papierem do gotowania/ pieczenia. 3/4 ciasta wyłożyłam i dokładnie rozprowadziłam na dnie. Obrane jabłko skroiłam bezpośrednio na ciasto w postaci cienkich plastrów. Posypałam szczyptą imbiru i cynamonu. Polałam miodem- moje jabłko było kwaśne, ale jeśli mamy typowo słodkie to możemy zrezygnować z miodu. Na wierzch wykładamy resztę ciasta. Jest gęste, więc „ciapciamy” je łyżką. Posypujemy wszystko płatkami żytnimi. Wstawiamy do wypełnionego parą parowaru i gotujemy 1godz. Po tym czasie wyjmujemy od razu. Czekamy ok. 10-15min. wyjmujemy z koszyka i delikatnie odrywamy boki papieru od ciasta. Musimy pozwolić wodzie z jabłka się uwolnić. Sporo i tak jeszcze zostanie, co widać na poniższym zdjęciu. 
Kaloryczność
Jajko- 1 sztuka=95 kcal
Mąka żytnia pełnoziarnista:100g=301 kcal
Oliwa z oliwek-1 łyżka=120 kcal
Mleko 0,5%:100g=36 kcal
Jabłko:100g=50 kcal; 1 sztuka=72,5 kcal
Płatki żytnie:100g=361 kcal; 1 łyżka=23,83 kcal
Imbir:100g=347 kcal
Cynamon:100g=247 kcal
Miód wielokwiatowy:100g=321 kcal
                                                                
  • whiness

    Samo zdrowie :D Trzeba będzie kiedyś zrobić.

  • Dietetycznie. Moja rzeczywistość.

    jak to pięknie wygląda! ;)

  • Joanna Jamróz

    ooo mniam:)

  • Nietylkopasta.pl

    Zapraszam na konkurs kulinarny na moim blogu. Trwa tylko do końca października. http://nietylkopasta.pl

  • Pav Got

    Od miesiąca , ze względu na zamiar zrzucenia tego i owego, gotuję tylko na parze, ale czasami przychodzi ochota na coś słodkiego i tu właśnie znalazłam rozwiązanie na wszystkie moje problemy :)) Od razu dodaję bloga do ulubionych!!

    • CARUNIA

      W takim razie mam nadzieję, że Ekscentryczny będzie inspiracją dla Ciebie w kuchni i walce z tym i owym ;) Śmiało można się skusić na coś słodkiego :) Trzeba tylko troszkę poeksperymentować! Zapraszam wobec tego do odwiedzania i czytania, pozdrawiam :)

  • usia

    A czy można by je zrobić używając samych białek, bez żółtek?

  • CARUNIA

    Ja wychodzę z założenia, że…zawsze warto poeksperymentować ;) Nie próbowałam takiej opcji szczerze przyznam.