Z parowaru burgery z soczewicy

IMG_8488.1

    Nie ma to jak pozbawić blogerkę internetu. Oczywiście wina zapewne leży po mojej stronie, po mojej stronie świata rzec by można było. Mieszkam chyba po prostu w miejscu, gdzie sygnał nadejścia cywilizacji jest utrudniony, choć jakby nie patrzeć, cywiliazacja pod mą rudą postacią tu stacjonuje i ma się całkiem nieźle… No ręcę opadają!

    W oczekiwaniu na sygnał z niebios straciłam juz jakąkolwiek nadzieję i nie zaopatrzyłam się w zasadzie w nic. Lodówka pusta. Dzisiejszy przepis wobec tego jest takim typowym „opróżnij szafkę na wypadek wojny” ;). No i mamy gotowanego na parze burgera z czerwonej soczewicy, którego podałam z plastrami ziemniaków i marchewką. Bułek w domu brak i czasu na wyrób również, bo już byłam taka głodna, że trzeba było jak najprędzej wrzucić coś na ruszt! Wobec tego wyszły takie o to wegetariańskie burgery. Posmakowały mi bardzo muszę Wam przyznać. Przygotowanie też jest bardzo proste, łatwiejsze chyba niż takich zwykłych… Polecam je osobom, które nie jadają mięska, ale myślę, że posmakują również dzieciakom, są bardzo delikatne.

    BURGERY Z CZERWONEJ SOCZEWICY GOTOWANE NA PARZE

  • Czerwona soczewica- 1/2 szklanki
  • Jajko- 1 zółtko
  • Lubczyk świeży
  • Czosnek- 1 mały ząbek 
  • Sól morska
  • Koperek świeży
  • Pieprz świeżo mielony
  • Len mielony- 1 łyżka
  • Mąka kukurydziana- 1 łyżka
         Dodatki:
  • Ziemniaki- 1
  • Marchew- 1
  • Zioła dalmatyńskie
  • Sól morska
    
         Soczewicę wsyp do pojemnika przeznaczonego do gotowania ryżu. Zalej wrzątkiem i gotuj ok.25min. Po tym czasie powinna być juz miękka na tyle żeby łatwo można było ją rozciapciać widelcem. Nie będzie Ci potrzebny mikser. Odlej nadmiar wody z soczewicy i pozostaw do przestygnięcia. Wciśnij czosnek i dopraw reszta przypraw i ziół do smaku. Teraz rzoziapciaj dokładnie widelcem jednocześnie mieszając. Na koniec dodaj jajko, wymieszaj, a potem mielony len i mąkę kukurydzianą. Kiedy masa bedzie już jednolita zmoczonymi w zimnej wodzie dłońmi uformuj burgery. Połóż je w parowarze i gotuj 20min.
         Jeżeli bedziesz burgery podawać tak ja z ziemniakami i marchewką, to wstaw obrane plastry ziemniaków do parowania na 40min, czyli dobrze jest to zrobić po wyjęciu soczewicy z gotowania. Marchewkę pokrojoną w plasterki dołóż już razem z gotowymi burgerami i gotuj 20min, oprósz ją już na talerzu delikatnie ziołami dalmatyńskimi. 
         * Decydując się na dodatek czosnku pamiętaj, że nie zawsze może on odpowiadać maluchowi. 
            Spokojnie możesz z niego zrezygnować :)
         * Jeżeli zdecydujesz się, by podać burgery w bułce, spłaszcz je bardziej. Możesz je również
            podsmażyć i usmażyć w ogóle jeżeli nie masz możliwości ugotowania na parze. 
        *  Jeśli taki gotowany kotlecik będzie wydawał Ci się zbyt „suchy” pamiętaj, że zawsze możesz skropić 
            go odrobiną oliwy z oliwek, lub też podać z surówką. 
            Zapraszam Cię jeszcze do zerknięcia na inne ciekawe DANIA Z UŻYCIEM SOCZEWICY :)

Kaloryczność
Soczewica czerwona :100g=345 kcal
Mąka kukurydziana:100g=337 kcal; 1 łyżka=33,7 kcal
Len mielony:100g=332 kcal; 1 łyżka=16,6 kcal
Jajko- 1 sztuka=95 kcal

  • fajne, jarskie danie:) jakbym nie wiedziała, uparcie bym twierdziła, że to mięsny kotlecik;)

    • Jest troszkę mniej soczysty, bo nie jest tłuściutki, ale to nie przeszkadza,przynajmniej jak na mój gust :) Myślę, że warto spróbować. Ja nie robiłam wcześniej takich kotlecików i w ogóle soczewicowe wyroby dopiero wdrażam w swoje życie :)

  • Anonymous

    Pytanie: soczewicę też gotujesz w parowarze?