Wytrawne żytnie placki i zestaw dnia!

embed_x942bzjwy7QGZ5WMHxHkKsA1XiH7xAzz

    Dzisiaj krótko. Kiepsko się czuję. Obawiam się, że nie służą mi te zmiany pogody. Może to na tym powinnam spróbować zbić fortunę…Chyba jeszcze nie ma pogodynki, która sama przewiduje nadejście zmiennego frontu, hmm? Na początek z pewnością nie dostałabym ekstremalnie wysokiej sumy za ową pracę, bo niestety jeszcze nie wyczuwam, czy front zimny, czy ciepły nadciągą. Jednak chyba lata praktyki powinny to zmienić ;)

    Serwuję wobec tego placki żytnie z zielonymi warzywami gotowanymi na parze i pastą z czerwonej soczewicy. Jeżeli nałożycie sobie solidną porcję to śmiało się najecie. Jeżeli tylko kilka to macie porcję lunch’ową. Placki są deliktne w smaku, mimo że zrobione tylko z mąki żytniej razowej. Pasta z soczewicy doprawiona jest między innymi czosnkiem, ale chyba bardziej wyczuwalna jest kurkuma. To moja pierwsza propozycja wytrawnych placków. Może to tak trochę zamiast naleśnika, tak po prostu na jeden kęs!

      ŻYTNIE PLACKI Z SOCZEWICOWĄ PASTĄ I GOTOWANYMI NA PARZE ZIELONYMI WARZYWAMI

Żytnie placki:

  • Jajko- 2
  • Mleko- 2 szklanki
  • Woda- 1 szklanka
  • Olej rzepakowy- 1/3 szklanki
  • Mąka żytnia razowa- 2 szklanki
  • Otręby żytnie- 2 łyżki
  • Brokuły mrożone-200g
  • Fasolka szparagowa- 200g
          Wbijamy jajka, miksujemy na wolnych obrotach. Wlewamy mleko,wodę oraz olej. Powoli wsypujemy mąkę i otręby. Kiedy składniki się połączą, po ok.2min. przestajemy miksować i odstawiamy ciasto na ok.15min. Po tym czasie należy je przemieszać łyżką. Smażymy na suchej patelni po ok.2-3min. z każdej strony na średnim ogniu.
* Dobrze jest smażyć takie placki na patelni do naleśników. Ułatwi to nam trochę sprawę, w szczególności kiedy wiemy, że nasza patelnia, której używamy do coniedzielnej jajeczniczyyy pożera nam naleśniki zanim je z niej zdejmiemy. Przerobiłam to, wierzcie mi! :)
    Pasta z czerwonej soczewicy gotowana na parze z dodatkiem kurkumy i czosnku:

  • Soczewica czerwona- 1 szklanka
  • Olej sezamowy- 2 łyżki
  • Sos sojowy- 2 łyżki
  • Tofu sałatkowe- 100g
  • Czosnek- 1 duży, lub 2 małe ząbki
  • Kurkuma- 1 łyżeczka
  • Imbir- 1/2 łyżeczki
  • Zioła prowansalskie- 1 łyżka
  • Limonka- sok 1 łyżka
         Soczewiczę gotujemy tak jak w —> TYM przepisie. Kiedy będzie letnia dodajemy wszystkie płynne składniki, mieszamy łyżką. Wsypujemy przyprawy i miksujemy przez dosłownie 30sek., tylko do połączenia się składników. Teraz dodajemy tofu i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy sok z limonki.
* Przepis na podobną pastę znajdziecie —> TUTAJ, zapraszam!

* Jeżeli zostanie nam nadwyżka pasty to możemy ją śmiało wykorzystać jako pyszny dodatek do kanapek :) 
    Placki podajemy z pastą i zielonymi warzywami. Ja posypałam wszytko jeszcze odrobiną świeżego szczypiorku, pycha! POLECAM!!!

                                                                                          

Kaloryczność
Mąka żytnia razowa typ 2000:100g=301 kcal
Mleko 0,5%:100ml=33 kcal
Soczewica czerwona:100g=345 kcal
Czosnek- 1 ząbek=3 kcal
Olej rzepakowy:100ml=820 kcal
Olej sezamowy- 1 łyżka= 120 kcal
Otręby żytnie- 1 łyżka=16,86 kcal
Fasolka szparagowa zielona:100g=28 kcal
Brokuły:100g=24 kcal
  • Oj, ja chyba za rzadko jem wytrawne placki!Twoje wyglądają naprawdę smakowicie, a różnorodność składników do mnie przemawia :)

    • Ja nie jadałam wcale :D Naleśniki owszem, placów niesety nie ;)

  • a ja prawdę mówiąc wytrawnych placków chyba nigdy nie przygotowałam, nie wiem czemu:) bardzo smakowicie wyglądają!

    • To tak jak i ja :) A to naprawde fajna opcja, taka jednokęsowa ;)

  • genialne placuszki
    na pewno pyszne ;)

    • Tak, bardzo fajnie smakują :) Można zjeść je również ze słodkimi dodatkami ;)