Wielkanocne maki

embed_sOQv4FRWUEfU51RamNsYtiQxANAFSQzz

   To moje kolejne podejście do sushi w przeciągu tego miesiąca. Zacznę chyba mieć niedługo wrażenie, że żywię się tylko sushi…Co jest w nim takiego ciekawego? Porównuję je do naszych pierogów. Każdy robi je z tym co chce, z nadzieniem jakie lubi najbardziej, albo z takim na jakie ma akurat dzisiaj największą ochotę. Trzeba te pierogi jeszcze ulepić, zlepić, skleić, a jak dla mnie- skonstruować, bo w tej dziedzinie jestem kompletnie „zielona”. Jeśli chodzi o sushi to również cała sztuka, stwierdzam jednoznacznie. Począwszy od doboru składników, przez  całą ową konstrukcją, na jedzeniu skończywszy.
   Moje dzisiejsze maki nazwałam sobie wielkanocnym ze względu na jajko, które do niego dodałam oraz pastę na jego bazie i sosu wasabi. Poza tym znalazły się w nim jeszcze oczywiście składniki charakterystyczne dla sushi, jak paluszki krabowe i awokado. Ze względu na te składniki nie należą one chyba raczej do tych najlepiej prezentujących się, jasna zlewająca się kolorystyka,ale za to w smaku są bardzo delikatne. Muszę przyznać, że tym mnie uwiodły, co dziwne, bo przecież gustuję raczej w smakach zdecydowanych.Jak dla mnie jest to jakaś ciekawa alternatywa i odskocznia od naszych tradycyjnych, niekiedy przyciężkich dań świątecznych. Te o smakach bardziej zdecydowanych postaram się zaprezentować w kolejnej odsłonie moich sushi-zmagań. Póki co jestem jeszcze w fazie prowadzenia eksperymentów smakowych jak i konstruktorskich :)

         SUSHI MAKI Z JAKIEM, PALUSZKAMI KRABOWYMI I AWOKADO

  • Ryż do sushi (lub inny,który będzie się dobrze kleił)- 400g
  • Fruktoza/ cukier- 2-3 łyżki
  • Ocet ryżowy- 2-3 łyżki
  • Nori- 5 
  • Sól- 1/2 łyżeczki
  • Paluszki krabowe surimi- 3-4
  • Awokado- 1/2
  • Jajko- 2
  • Serek śmietankowy z łososiem- 1 łyżka
  • Sos wasabi- 2 łyżeczki + do podania
  • Sos sojowy- do podania

            Ryż do sushi gotujemy wg. instrukcji. Ewentualnie, jeśli mamy z tym problem to polecam filmiki instruktażowe na youtube mogę polecić :) Jeśli korzystamy z innego ryżu aniżeli taki do sushi to polecam wówczas go trochę rozgotować- będzie się wtedy lepiej lepił.Ja gotowałam w parowarze-ok.40 min. Z cukru/fruktozy,soli i octu ryżowego  robimy „sos” tzn. dobrze mieszamy składniki i przelewamy do letniego ryżu, dobrze mieszamy. Paluszki krabowe można obgotować jeśli ktoś nie gustuje w surowych produktach-3-5 min.(można w parowarze)i kroimy w paski każdy na 4.Jajka gotujemy na twardo(w parowarze 20min). Po ostygnięciu kroimy na ćwiartki. Wyjmujemy żółtka,które rozdrabniamy widelcem z sosem wasabi na pastę. Białko kroimy w paski. Awokado kroimy na cienkie paseczki. Kombinujemy różnie: paluszki z jajkiem i serkiem, awokado z jajkiem i serkiem, paluszki z awokado i serkiem, paluszki z jajkiem i pastą,awokado z jajkiem i pastą, paluszki z awokado i pastą… Pastę i serek dodajemy w niewielkiej ilości na całej długości dodatków.To maki zawijałam w ten sposób —> KLIK, ale chyba z mojego małego doświadczenia rzec mogę, że ciężko jest tak zawinąć kiedy się sporo naładowało, a wprawy się nie ma ;)

                                                                                    

                                                                                        

Kaloryczność:

  • Nori:100g=330 kcal; 2,8g-1 sztuka=9,25 kcal
  • Ryż do sushi:100g= 344 kcal
  • Fruktoza-1 łyżka=ok.40 kcal
  • Awokado:100g=160 kcal
  • Paluszki krabowe surimi- 1 sztuka=18 kcal
  • Jajko- 1 sztuka=95 kcal
  • Serek śmietankowy z łososiem Piątnica:100g=247 kcal
  • Pod przepisem musi się znajdować link lub banerek, aby mógł zostać przyjęty do Akcji Wielkanocnej :) pozdrawiam!

  • Ojejku! Wiedziałam i zapomniałam! Już naprawione :)

  • uwielbiam sushi! a wielkanocne to już w ogóle coś fajnego!