„Weekend” z gotowanym ciastem i jagodowym sosem

embed_J8genHNoMlA5FRkDHWyWbUaqW3Hwbgzz

     Podjadając sobie jagody stwierdziłam, że owszem- pyszne,na słodko jeszcze lepsze, ale czegoś mi tu jeszcze brakuje…Słodko-ostre! Mikser pomógł mi świetnie połączyć te smaki. Posłodzone jagody z odrobiną świeżej papryczki chili i świeżych ziół z ogródka. To jest to!
     Uznałam, że sos będzie świetnym dopełnieniem lekko słodkawego ciasta, które ugotowałam. A to wszystko na zagrychę mixu sałat, który kupiłam rano. Nie czytałam co zawiera torebka. Nazwa sprawiła, że wybrałam akurat ten. Skoro mamy początek weekendu, to wcinamy Mix sałat „Weekend”, proste!

                                      

      MIX SAŁAT I GOTOWANE NA PARZE CIASTO Z SOSEM JAGODOWYM

Ciasto:

  • Jajko- 2
  • Kefir 0%- 1 i 1/2 szklanki
  • Mąka pszenna- 1 szklanka
  • Mąka kukurydziana- 3/4 szklanki
  • Sól- szczypta
  • Fruktoza/ cukier- 1 czubata łyżka
  • Proszek do pieczenia- 1 łyżeczka
  • Olej kukurydziany- 2 łyżki
  • Camembert- 1

      Jajka ubijamy z dodatkiem soli. Pod koniec ubijania dodajemy fruktozę. Wlewamy kefir i olej.Dalej na wolnych obrotach miksera wsypujemy mąki wymieszane z proszkiem. Po uzyskaniu jednolitej masy przelewamy do foremki. U mnie aluminiowa, jak do pieczenia np. pasztetu. Mimo to wyłożyłam ją papierem do pieczenia. Można papierem do gotowania na parze oczywiście. Wówczas łatwiej nam wyjąć ciasto i nie będzie miało obskubanych boków. Gotujemy w parowarze godzinkę. Studzimy na kratce. Kroimy w cienkie kawałki. Pokrojone plastry camemberta układamy na każdym kawałku ciasta.

             

      Sos:

  • Jagody- 0,5 l
  • Fruktoza- 3 łyżki
  • Papryczka chilli- 3/4 dużej (moja nie była zbyt ostra)
  • Bazylia świeża- 3 duże listki
  • Mięta świeża- 4 duże listki

          Wszystko miksujemy ze sobą, ale nie tak do końca ;) Polewamy sosem każdy kawałek ciasta.

                                      

     Sałata:

  • Mix sałat Fit&Easy „Weekend”- 1 opak.
  • Fistaszki- ok.20
  • Jagody- 1/3 szklanki

        Mix jest gotowy do spożycia, więc wsypujemy go tylko na talerz. Wyłupujemy orzeszki ze skorupek, obieramy i wrzucamy na sałaty. Na koniec jagody.

                                                      

        Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej dla blogerów pt. „Inspiruje nas Fit&Easy”

                                                  Przepisy na sałatki Fit & Easy

* Przepis zdobył nagrodę w zabawie „Inspiruje nas Fit & Easy”

                                                                   

Kaloryczność:
Mąka pszenna:100g=350 kcal
Mąka kukurydziana:100g=337 kcal
Olej kukurydziany:100g= 884 kcal
Kefir 0%:100g=32 kcal
Fruktoza-1 łyżka= 40 kcal
Jajko-1 sztuka=95 kcal
Camembert „Figura”:100g=294 kcal
Jagody:100g=45 kcal
Papryczka chili:100g=40 kcal; 1 sztuka=8 kcal
Bazylia świeża- 1 listek=1,5 kcal
Mix sałat Fit&Easy:100g=19 kcal
Fistaszki:100g=546 kcal

  • ciekawe połączenia :) chyba polubiłabym to ciasto, wypróbuję kiedyś ;)

    • Dziękuję :) Ciasto jest delikatne, lekko słodkawe, „zbite” i wilgotne :)

  • o, jak ciekawie ;]
    i bardzo wakacyjnie… na czasie xd
    w końcu już wolne!

    • O tak, w tym roku mam zamiar wykorzystać sezon owocowy jak tylko się da! A upały sprzyjają takim przekąskom :)

  • ej no genialne. i śliczne. kiedyś jadłam świetny dressing do sałat malinowy, chyba spróbuję ukręcić.

  • Tak, maliny to też świetny pomysł! Również chodziły mi po głowie. Trzeba korzystać póki sezon na owoce w pełni :)