W paluchach zamknięte witalne śniadanko z kawą oczywiście!

549d25ab149007671c71a6e97e653cf1

   Myślałam początkowo o batonach z musli,ale że ostatnio zagościły w moim menu ciasteczka MAKOWO-OWSIANE i SEZAMKOWO-OWSIANE, doszłam do wniosku,że nie mam już raczej ochoty na chrupkie ciastka. Pomyślałam więc o cieście,ale potem z kolei fakt krojenia kawałka po kawałku itd.-nie za bardzo lubię;) Takim o to sposobem powstały moje PALUCHY. W zasadzie stworzyłam coś w rodzaju ciasta,które jeszcze ciepłe polałam miodem,pokroiłam na owe paluchy  i posypałam wiórkami kokosowymi.Śmiało mogę polecić na śniadanie,bo w pewnym sensie są jak KAWA z MUSLI,,BAKALIAMI i JOGURTEM,o BANANIE nie zapominając oczywiście :)

     

            PALUCHY MUSLI BANANOWO- KAWOWE
              * Bez mąki, jajek, mleka, cukru

  • Banany-2 rozgniecione widelcem
  • Jogurt 0%-6 łyżek
  • Kakao o obniżonej zawartości tłuszczu- 3 łyżki
  • Fruktoza- 2 łyżki
  • Miód-3 łyżki+1 łyżka do polania
  • Płatki owsiane-2 szklanki
  • Płatki kukurydziane-3 szklanki
  • Cynamon- 1 łyżeczka
  • Oliwa z oliwek-2 łyżki
  • Proszek do pieczenia-1 łyżeczka
  • Soda- 1 łyżeczka
  • Rodzynki sułtanki-2 garści
  • Orzechy laskowe- ok.20 rozgniecionych
  • Kawa rozpuszczalna-Do posypania.ja użyłam jakiejś resztki,którą miałam i jest rozpuszczalna,ale wygląda jak zmielona,myślę,że nie ma to znaczenia.
  • Wiórki kokosowe-Do posypania.

       
    Poza wiórkami mieszamy ze sobą wszystkie suche składniki.Wlewamy miód,jogurt i mieszamy. Na koniec dodajemy oliwę i zagniatamy ciasto. Ja piekłam je w naczyniu żaroodpornym,które wyłożyłam papierem do pieczenia. Ciasto nie jest płynne dlatego trzeba łyżka je dobrze ułożyć i troszkę ewentualnie zgnieść żeby się wszystko dobrze skleiło podczas pieczenia. Kiedy już to zrobimy posypujemy kawą.Ja nie żałowałam,bo lubię kawę,ale trzeba mieć na uwadze,że wtedy paluchy będą troszkę gorzkawe,więc czym więcej jej dodamy tym mniej słodkie będą.Pieczemy do póki kawa nie zacznie bulgotać :) i tak jakby się przypiekać. Chwilę po wyjęciu polewamy miodem po wierzchu-podałam w przepisie,że to ok.1 łżki,ale ja chyba użyłam więcej.Czekamy ok.10 min. i kroimy w podłużne paski a żeby uzyskać pożądany kształt PALUCHÓW.Posypujemy je wiórkami kokosowymi i zjadamy jak wystygną :)

        
Przepis bierze udział w akcji „BANANOWY SONG”
Bananowy song
Kaloryczność: 
  • Banan:100g=90 kcal,180g(1 banan)=162 kcal
  • Jogurt naturalny 0%:100g= 38 kcal
  • Miód:100g= 398 kcal
  • Płatki kukurydziane:100g=373 kcal
  • Płatki owsiane:100g=378 kcal
  • Fruktoza:1 łyżeczka=20 kcal
  • Cynamon:100g=247 kcal
  • Oliwa z oliwek-1 łyżka=125 kcal
  • Rodzynki:100g=277 kcal
  • Orzechy włoskie:100g= 345 kcal
  • Kawa rozpuszczalna:100g=120 kcal
  • podoba mi się Twój przepis! bardzo lubię kombinacje bananowo-owsiane i właśnie w ten sposób sama często eksperymentuję :)

  • Cieszę się,że ktoś podziela moje zamiłowania do owsianych „udziwnień” hehe ;) Ja też bardzo lubię takie różności :)

  • wielką ma się ochotę na chrupanie takiego musli.

  • Powiem krótko – MNIAM:)

  • MMM uwielbiam musli!

  • Proszę jaka kombinacja! Przygotowałam je na jutrzejsze śniadanie właśnie (i na kolejne dni), na razie w sumie nie próbowałam, jedynie ociupinkę i nie wiem, czy werdykt nie jest przedwczesny, ale są wydają się przepyszne! U mnie z jogurtem sojowym, zamiast miodu syrop z agawy i bez wiórków, ale czuję, że kubki smakowe będą dopieszczone :)
    Pozdrawiam