Śniadaniowy placek selerowy.

embed_s18pq7yL05SBhfZlG7ydy5RxvPLfPwzz

  Świetny na śniadanie,lekki,delikatny z dużą dozą witamin-energetyczny,ale zarazem i dietetyczny oczywiście.Doskonały do przekąszenia,szczególnie dla tych,którzy nie przepadają za obfitymi porannymi posiłkami.Można go jeść samego,ale i łączyć z czym dusza zapragnie!Polecam!

                 PLACEK SELEROWY

  • Seler korzeń-1 nieduży
  • Pietruszka korzeń-ok.3-4 cm
  • Jajka-4
  • Czosnek granulowany-1 łyżka
  • Sól-szczypta
  • Proszek do pieczenia-1 łyżeczka
  • Otręby owsiane-3 łyżki
  • Ziarno sezamu-2-3 łyżki(do posypania)

        
          PUREE Z SELERA I PIETRUSZKI

         Puree jest tutaj bazą. Gotujemy warzywa do miękkości.Ja zrobiłam to oczywiście w parowarze-40min. Gotujemy bez soli! Czekamy aż ostygną i miksujemy na bardzo gładką papkę. Takie puree świetnie nadaje się do jedzenia w zastępstwie ziemniaków :)

         Do puree wbijamy jajka i dokładnie mieszamy.Dodajemy otręby-mieszamy i po chwili wsypujemy  proszek do pieczenia,sól i czosnek.Kiedy wszystko już ze sobą dokładnie połączymy przelewamy do naczynia-ja piekłam w naczyniu żaroodpornym ze względu na chęć uzyskania kwadratowego kształtu.Po wierzchu  posypałam ciasto sezamem i piekłam do przyrumieniania się i do momentu aż delikatnie boki zaczęły odchodzić od naczynia. Zaznaczę jeszcze,że wyłożyłam je uprzednio papierem do pieczenia.Czekamy aż placek ostygnie i wtedy kroimy,inaczej może mieć chęć do rozpadania się.

                                                 Przepis bierze udział w akcji: „Bądź FIT na wiosnę!”

                                                                       

Kaloryczność:

  • Seler korzeń:100g=40 kcal
  • Pietruszka korzeń:100g=35 kcal
  • Jajko-1=95 kcal
  • Otręby owsiane:100g=339 kcal
  • Ziarno sezamu:100g=640 kcal
  • Rewelacja, bardzo mi się podoba pomysł… czy placek pasuje zamiast chleba? Z szyneczka i warzywkami?
    Pozdrawiam
    basinepichcenie
    http://www.basinepichcenie.blox.pl

  • Można śmiało jeść go z szyneczką,ale nie jest on tak twardy jak chleb :) Można ewentualnie w tym celu np.dodać trochę więcej otrębów.

  • super!

  • świetny pomysł! nie wpadłabym na to, zapisuję do wypróbowania :)

  • Anonymous

    Bardzo mi się podoba ten przepis, (zwłaszcza, że właśnie wzięłam się za „dietowanie”) i na pewno go wypróbuję.
    Mam tylko kilka pytań:
    1. Z Twojego przepisu wynika, że naczynia nie trzeba niczym smarować?
    2. Można takie coś przyrządzić w blaszce?
    3. W jakiej temperaturze i mniej więcej ile czasu należy piec?
    4. Czy piekarnik powinien być rozgrzany już przed pieczeniem?

    • Co do naczynia, ja piekłam w żaroodpornym, które wyłożyłam papierem do pieczenia. W takiej sytuacji już nie trzeba niczym smarować naczynia, czy blaszki, w której pieczemy. Z tego co pamiętam to robiłam ten placek w mikrofalówce :) Myślę że ok. 15min w piekarniku. Na pewno piecze się go szybciutko. Żałuję, że nie zapisałam ani tu w poście powyżej ani nigdzie jak to robiłam, bo teraz nie bardzo pamiętam :(