Sałatkowo? Ciepło- zimno

PA070138.1

  Czasem lubię zjeść makaron na zimno, w sałatce tak zwanej. Jednak chyba sama nie jestem najlepszą konstruktorką takich projektów i oddaję to w ręce innych. Ponadto muszę się przyznać tak po cichu do tego, że czasem włącza mi się taki „mały łakomczuszek” jak pojawiam się w gościach :D. Jest to myślę wynikiem poniekąd faktu chęci poznawania nowych smaków potraw,tradycji i kultur domów w których się pojawiam. Nawet najzwyklejsze spotkanie u znajomych- kilka sałatek, teoretycznie mi znanych, ale praktycznie…u mnie w domu jarzynowa smakuje inaczej! a takich makaronowych nie robię jak już mówiłam i dlatego wcinam je jak pojawiam się u przyjaciół :) Myślę, że każdy ma podobnie.

          Na pewno wynikiem owych rozważań jest to, iż trzeba robić to co się robi  najlepiej, a jak się jeszcze nie wie co to takiego, to trzeba poszukiwać i takim o to sposobem coś wyszło  NA CIEPŁO, a coś innego, jak na sałatkę przystało pozostało ZIMNE :)

TUŃCZYK MIĘDZY ŻYTNIMI RURKAMI PRZYKRYTY BROKUŁEM Z OLIWKĄ

  • Makaron-żytnie razowe rurki- była już chyba o nich mowa(Podparowane jesienne owoce  na żytnich rurkach). Tutaj po odcedzeniu i zahartowaniu polałam oliwą z oliwek,nawet sporo. Ach! Uprzednio makaron przesypałam do garnka no i posypałam przyprawą „Pesto” Kotanyi z bazylią i pomidorami(nie robić tak jak napisane w instrukcji tylko posypać po prostu do smaku po makaronie).

  • Brokuł- na parze 25 min. trzeba go gotować. W tym wypadku rozwalam na drobne różyczki.

  • Tuńczyk- w zalewie,ewentualnie sosie własnym i w kawałkach a nie siekanina sałatkowa :P. Pod koniec gotowania do brokuła dorzuciłam tuńczyka do parowaru żeby się podgrzał.
Na tego tuńczyka, którym posypaliśmy makaron wyłożyłam brokuły(ewentualnie solimy jeśli były parowane i nie było takiej możliwości), posypujemy kilkoma oliwkami zielonymi(mogą być te z papryczką w środku) i na koniec świeża czerwona cebulka w piórkach. That’s all :)
                                Kaloryczność:
  • Makaron żytni razowy:100g= 350 kcal, 50g(1 porcja)= 175 kcal. Ja kupuję rurki ekologiczne w teskaczu ;)

  • Tuńczyk: 100g=ok.100 kcal
  • Brokuł gotowany: 100g= 24 kcal, 60g(1 porcja)= 14 kcal
  • Oliwki zielone z papryką:100g= ok.138 kcal, 2,3g(1 oliwka)= 3,5 kcal
  • Cebula czerwona:100g= 33 kcal, 150g( 1 cebula)= 49,5 kcal
  • Oliwa z oliwek: 1 łyżka stołowa= 125 kcal
  • Co do tej warzywnej, to masz rację. Każdy robi ją inaczej i dodaje coś od siebie. Taka makaronowa propozycja bardzo mi się podoba;)

    pozdrawiam

  • Warto chyba czasem pokombinować, bo naprawdę można uzyskać coś ciekawego :)