Ryż z rabarbarem z parowaru na śniadanko

IMG_8527.1

     Po ostatnich SOCZEWICOWYCH BURGERACH, które były ewidentnie propozycją obiadową, dzisiaj coś na pożywne śniadanko. Udało mi się zdobyć wreszcie rabarbar, który już od pewnego czasu króluje na blogach. Takim o to sposobem zagościł w moim śniadaniu, które dzisiaj Wam prezentuje.

    Ryż naturalny, z którego od razu powiem nie jestem zadowolona. Nie mogłam nigdzie kupić żadnego innego, tzn. po pierwsze nie woreczkowego. Gotował sie strasznie długo, strasznie! W konsekwencji niewiele urósł i…pożarłam całą torebkę na raz! Zawartość znaczy, bo foliówkę zostawiłam. Mój patent na następny raz w sytuacji podbramkowej, takiej jak ta? Wymieszanie z innym :) W moim śniadaniu znalazło się również jabłko i rabarbar oczywiście. Żeby nie było zbyt kwaskowato dodałam rodzynki i miód a smaku nadał mi imbir i cynamon. Świetne zarówno na ciepło jak i na zimno! Polecam szczególnie śniadaniowym niejadaczom takim jak ja, ale również i tym, którzy to właśnie za ten posiłek daliby się pokroić :)

    RYŻ Z JABŁKIEM I RABARBAREM GOTOWANY NA PARZE

  • Ryż naturalny- 1 torebka
  • Rabarbar- 1/3 łodyżki
  • Rodzynki sułtańskie- 1 łyżka
  • Jabłko- 1/2 dużego
  • Miód lipowy- 2 łyżki
  • Cynamon- 1/2 łyżeczki
  • Imbir- 1/3 łyzeczki

        Ryż gotujemy w pojemniku przeznaczonym do gowania ryżu zalewając wrzątkiem na ok.3cm powyżej. Mój gotował się ok 45min… Jabłko pokrój wg. uznania. Ja pokroiłam na ósemki. Rabarbar należy dobrze umyć i obrać a potem pokroić w kostkę. Jabło i rabarbar gotujemy na parze ok.7min. Mieszamy je z ryżem i rodzynkami. Wszysko polewamy miodem i posypujemy cynamonem oraz imbirem. Smacznego!



Przypominam Wam jeszczo o trwającym na blogu KONKURSIE z Fit&Easy, do dzieła!!!  :)



 
   Zapraszam Cię jeszcze po RABARBAROWE PYSZNOŚCI, które na blogu pojawiły się w ubiegłym sezonie.








Kaloryczność
Ryż naruralny:100g=363 kcal
Jabłko:100g=50 kcal; 1 sztuka=72,5 kcal
Rodzynki sułtańskie:100g=286 kcal
Miód lipowy:100g=320 kcal
Rabarbar:100g=21 kcal
Cynamon:100g=245 kcal; 1 łyżeczka=12,45 kcal
Imbir:100g=347 kcal; 1 łyżeczka=6,94 kcal

  • Widzę, że ja swoją przygodę z rabarbarem dopiero zaczęłam ;) Muszę spróbować, jak smakuje z ryżem.

    • Ja rababar znałam do tej pory tylko pod postacią kompotu :P Postanowiłam to zmienić i własnie od poprzedniego sezonu sobie kombinuję to i owo. Polecam! :)

  • Koniecznie muszę zakupić parowar! Tyle dobrych rzeczy można dzięki niemu upichcić :)
    Powiem szczerze, że rabarbar jadłam tylko w babcinym cieście, ale czuję, że mogłabym się do niego uśmiechnąć i pożreć na śniadanie :)
    Pozdrawiam

    • Warto poeksperymentować jak się okazuje :)

  • Super pomysł na śniadanie ! :D

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    • Dzięki, polecam wypróbować :)

  • Anonymous

    świetne pomysły:)
    zapraszam
    zdrowawalkazkg.blog.pl

  • Ciekawe danie. Na zdjęciu wygląda obiecująco.

  • Ooo w życiu nie pomyślałabym, żeby zrobić to w moim parowarze, super !

  • Rabarbar na surowo, obrany ze skórki i obficie posypany cukrem = smak dzieciństwa :) Ja ZAWSZE mam problem z gotowaniem ryżu na parowarze, minimum pół godziny parowania, a moim patentem jest dolewanie co jakiś czas wody, bo nie łapię się w tych proporcjach :)

    • A próbowałaś inne rodzaje ryżu? Innych firm a najlepiej sypki, nie ten z torebki? Mi osobiście najlepiej się paruje kiedy zaleję wodą tak ok. 3cm ponad poziom ryżu. Kiedy dodam za dużo wody to mi się nie chce ugotować :) W przypadku tego przepisu też musiałam dodawać wody, ale było to spowodowane rodzjem ryżu właśnie :)

    • Ten z torebki i tak zawsze wysypywałam do pojemniczka. Ale jak tak, to spróbuję Twoim sposobem, a nuż ryż się uparuje :D Ryżu, bój się, przybywam! ^^

    • Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.