Piotruś Pan miał kiepsko.

PB020171.3

Można śmiało rzec: ” CZAS NA DESER”! Wszystkim w domu marzyło się coś słodkiego. Mi również a przecież cukru w postaci „białej śmierci” nie spożywam od czasu kiedy jestem w związku z PAROWAREM.*  Czy było trudno stworzyć coś co będzie słodkie i smaczne zarazem? Ludzka wyobraźnia nie zna granic, ale zapewniam-ani ja, ani nikt inny z konsumentów owego deseru nie musiał podejmować tak ogromnego wysiłku jak Piotruś Pan i jego świta przy stole, którzy zmuszeni byli do wyobrażania sobie tego jakie wspaniałości i pyszności jedzą.

* Kwestia ograniczenia przeze mnie  cukru opisana jest  TUTAJ.

 
OWSIANA TARTA Z JABŁKAMI Z PARY MOCNO CYNAMONOWYMI
*Bez mąki, jajek, mleka, cukru

        Ciasto:

• Otręby owsiane ¾
• Płatki owsiane ¼ – tu podaję stosunek otrębów do płatków.
• Miód-2 łyżki, które rozmąciłam w letniej wodzie,ok. 100ml. Do tego wsypuję otręby i płatki i mieszam.
• Jogurt naturalny. Ok. ¾ małego kubeczka. Wlewamy do miski i mieszamy nadal wszystko razem.
• Orzechy laskowe- garść pokruszonych.
• Aromat migdałowy. Kilka kropli.
• Oliwa z oliwek. 2 łyżki.

Dobrze wymieszane ciasto, które po uformowaniu w kulę nie klei się do rąk rozprasowujemy, formujemy boki. W cieście robimy dziurki widelcem. Nie może być ono grube! Pieczemy póki nie zacznie się rumienić. Po upieczeniu czekamy do całkowitego wystygnięcia żeby móc nałożyć jabłka.


Jabłka:


• Obrane ze skórki pokrojone na małe kawałki. Ja użyłam 3 dużych. Trzeba pamiętać,że po ugotowaniu będzie ich mniej . Wrzucamy do parowaru w zależnośći od ilości owoców. Ja musiałam gotować aż 20 min. z uwagi na dużą porcję. Jabłka mają się rozgotować. Pod koniec gotowania posypałam obficie cynamonem i przemieszałam. Tak gotowały się Jeszce kilka minut.Po wyjęciu przesypałam jabłka do miseczki.
• Miód- ok.4 łyżki. Polewamy jabłka i mieszamy dobrze.
• Rodzynki- 2 garści dosypujemy do jabłek. Dobrze mieszamy.

Wszystko przekładamy na ostudzone ciasto. Nie uklepujemy-dziubiemy dużą łyżką po wierzchu :)

              Kaloryczność:

• Otręby owsiane: 100g= 340 kcal, 40g( 1 porcja)= 135kcal
• Płatki owsiane: 100g= 366 kcal, 25g(1 porcja)= 90 kcal
• Jogurt naturalny 0% ”JOVI”(ja taki kupuję:) ) : 100g= 38 kcal,185 (1 porcja)= 185 kcal
• Miód: 100g= 320 kcal, 1 łyżeczka= 40 kcal
• Oliwa z oliwek: 1 łyżka stołowa= 125 kcal
• Jabłko:100g=50 kcal, 145(1 jabłko)= 73 kcal
• Cynamon mielony:100g=247 kcal, 3g(1 porcja)= 7,5 kcal
• Rodzynki sułtańskie: 100g= 277 kcal, 30g(1 porcja)= 83 kcal
• Orzechy laskowe:100g= 640 kcal, 25g( 1porcja)=160