Pieczarkowa pasta light.

embed_s18pq7yL05SBhfZlG7ydy5RxvPLfPwzz

    Pieczarki na parze gotowane a do tego makaron :) Jakby nie było to z całą pewnością smacznie.Tym razem zjadłam połowę porcji,już nikt mi nie wykradł.Zdążyłam przed domowymi łakomczuchami :)
     Wybrałam mój ulubiony makaron-żytnie razowe rurki.Ma on na pewno trochę bardziej intensywny smak,zapach również od np.pszenicznych.Dzięki temu doskonale połączył się z pieczarkami i porem,który również znalazł się w sosie.Sos prosty niebywale,oczywiście zdrowy i dietetyczny, a o warzywach chyba nie muszę wspominać,że spełniają owe wymogi :)

      MAKARON ŻYTNI I PIECZARKI Z PARY

  • Makaron razowy żytni rurki- ja użyłam ekologicznego, moja miarka to moje garści,więc wsypałam 5 tzn.5 małych garści :)
  • Pieczarki- 9 średnich świeżych
  • Por-skrojony w cienki plasterki,ok 6-8 cm.długości łodygi
  • Czosnek-1 duży ząbek
  • Koperek świeży- ok.3 cm długości
  • Pietruszka świeża nać- 3 listki
  • Sos sojowy ciemny-2 łyżki
  • Oliwa z oliwek-1 łyżka

     Zaczynamy od warzyw.Myjemy dokładnie pora,kroimy w plasterki i jeszcze raz płuczemy(szczególnie należy o tym pamiętać kiedy mamy sezon warzywny,bo można wówczas zjeść dużo piachu).Pieczarki obieramy jeśli tego wymagają,myjemy i kroimy w duże kawałki.Pietruszkę i koperek siekamy.W koszyku od parowaru układamy najpierw pieczarki,na nie wysypujemy pora i wierzch posypujemy posiekanymi ziołami.Wszystko gotujemy w jednym koszyku.Takie ułożenie sprawi,że smaki się przegryzą.Nastawiamy parowar na 20 min. Jeśli nie mamy parowaru,koszyczka,czy innej możliwości ugotowania warzyw na parze to po prostu gotujemy je w wodzie.Należy jednak pamiętać,że na tym etapie nie dodajemy żadnych przypraw,nawet soli! A warzywa mają być jeszcze delikatnie twardawe.
     Teraz makaron.Gotujemy go wg.instrukcji.Ja zawsze dodaję odrobinę oliwy z oliwek,bo ten rodzaj trochę bardziej niż inne,lubi się sklejać.Po ugotowaniu należy zahartować go w zimnej wodzie.Przesypujmy do garnka,w którym był gotowany i przykrywamy przykrywką.
     Bierzemy miseczkę średniej wielkości i wlewamy do niej:sos sojowy,oliwę i wciskamy czosnek.Mieszamy dokładnie żeby składniki się połączyły.Kiedy warzywa się ugotują przesypujemy je do miseczki z sosem i mieszamy dokładnie,ażeby zostały nim pokryte.
      MAKARON NA TALERZ!WARZYWA Z SOSEM NA MAKARON I ZAJADAMY! :)

                                              Przepis bierze udział w akcji:”Bądź FIT na wiosnę!”

                                                                            

Kaloryczność:

  • Makaron żytni razowy:100g=349 kcal
  • Pieczarki:100g=16 kcal,30g(1 pieczarka)=5 kcal
  • Por łodyga:100g=61 kcal
  • Pietruszka nać:100g=44 kcal
  • Koperek:100g=26 kcal
  • Czosnek:100g= 150 kcal
  • Sos sojowy:100ml=30,62 kcal,1 łyżka=3 kcal
  • Oliwa z oliwek-1 łyżka=120 kcal
  • Anonymous

    Fantastyczne przepisy! Nie mogę się doczekać, kiedy kupię parowar i będę mogła je wypróbować! :) W końcu coś dla mnie – przepisy urozmaicone i fit, bez ciągłego jedzenia sałaty na różne sposoby ;) Będę często Cię odwiedzać i korzystać z pomysłów :) ściskam, Katek :)

    • Jedząc sałatę przez dłuższy czas można się tylko wykończyć ;) Zapraszam wobec tego do korzystania z przepisów tak szybko jak tylko nabedziesz parowar :) Mam nadzieję, że dania posmakują! Pozdrawiam :)