Omlet na parze gotowany i rukolą wypchany

IMG_8095.1
       Omlety zjedzone na obiad, choć to chyba danie śniadaniowe. A prawda to w zasadzie jest taka, że to był lunch, lekki lunch! 
        Oczywiście moje omlety zostały ugotowane w parowarze. Wobec tego nie musiałam ich smażyć. Dodałam do nich trochę otrębów żytnich i świeżego koperku. Podałam je z Rukolą Fit&Easy, kaparami oraz słodzutkimi żółciutkimi pomidorkami cherry. Polałam kilkoma kroplami oliwy z oliwek i doprawiłam do smaku już po podaniu. 

       OMLETY Z OTRĘBAMI GOTOWANE NA PARZE PODANE Z RUKOLĄ

  • Jajko- 1
  • Otręby żytnie- 2 łyżki
  • Rukola Fit&Easy
  • Kapary- 2 łyżki
  • Pomidorki cherry- 3-4
  • Sól Himalajska lub morska- do smaku
  • Pieprz kolorowy świeżo mielony- do smaku
  • Oliwa z oliwek- (opcjonalnie) 1 łyżeczka

           Oddzielamy białka od żółtek. Do białek dodajemy szczyptę soli i miksujemy na najwyższych obrotach miksera do uzyskania sztywnej piany. Żółtka ubijamy na jednolitą jasną masę i dodajemy otręby wraz z posiekanym koperkiem. Do żółtek dodajemy białka i miksujemy na najniższych obrotach tylko dod momentu połączenia się masy. Ja zrobiłam na odwrót, bo się sama tak zakręciłam :)

            Dobrze jest jeżeli nasz parowar ma koszyki, wówczas możemy ugotować omlet podobnie jak CIASTO W PAROWARZE. Po prostu wylać masę do koszyków, które wcześniej wyłożyliśmy papierem do gotowania/pieczenia. Jeżeli nie mamy takich cudów, wspieramy się POJEMNIKIEM. Wówczas może omlet nie będzie okrągł, ale jego smak nam się nie zmieni :) Pojemnik też możesz wyłożyć papierem co ułatwi Ci wyjęcie omletu. Ja swoją masę jajeczną podzieliłam na dwie porcje i gotowałam ją w dwóch koszykach. Dzięki temu miałam dwa cieńsze omlety- jednym przykryłam drugiego, dodatki zaś umieściłam w środku. Omlety gotowałam w parowarze 20 min. Wyjełam je zaraz po ugotowaniu. Z koszy zaś po ok.2min. Nie było problemu z odklejeniem się ich od papieru.

           * Jeżeli omlet wyda Ci się „za suchy” polej go odrobiną  oliwy z oliwek

           * Polecam go również jako lekki lunch! :)

         

Kaloryczność
Jajko- 1 sztuka=90 kcal
Pomidorki cherry:100g=11 kcal
Rukola Fit&Easy:85g-1 opakowanie=24 kcal
Kapary:100g=42 kal; 1 łyżka=4,2 kcal
Otręby żytnie:100g=281 kcal; 1 łyżka=16,86 kcal

  • Anonymous

    Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

  • no i już mam pomysł na śniadanie ;)