Na wynos żarcie z parowaru :)

IMG_3252.1

       Co niektórzy pomknęli dzisiaj do szkoły… Powodzenia! :) Wiem, jak się teraz czujecie i co przeżywacie, i wiem też, że ostatki ładnej pogody nie pomagają Wam w powrocie do obowiązków. Studenci również niedługo rozpoczną rok akademicki, co niektórzy z pewnością już rozpoczęli- to uczucie również znam doskonale! Ehhh… Ja osobiście zabieram się za kończenie swojej pracy dyplomowej, nanoszenie kolejnych poprawek… I takim o to sposobem, nie zapominając o tych, którzy pracują non- stop z wyłączeniem krótkich przerw na urlopy, stwierdzam że  powinniśmy przemyśleć problem LUNCHBOX’ów.
       Dzisiaj mój pierwszy przepis z jedzonkiem na wynos. Od razu zapowiadam, że będą kolejne!  Co zawiera pudełeczko? Na początek lunchbox wegetariański,  czyli po prostu ryż z warzywami. Wszystko oczywiście  gotowane na parze. Do tego owoce na deser. Prosto, szybko, oczywiście smacznie i zdrowo, a ponadto taki obiad, czy jak kto woli lunch, spokojnie można zjeść na zimno, jeśli nie pakujemy go w opakowanie umożliwiające podgrzanie w mikrofalówce.  Co ponadto? Ponadto przede wszystkim to dzięki temu wiem co jem! Wiem, że sama zrobiłam swój lunch wieczorem, pudełko z gotowym posiłkiem włożyłam do lodówki, a rano przed wyjściem z domu zabrałam je ze sobą do torebki. I teraz będę je mogła wyjąc i z dumą jeść swój obiad  kiedy dookoła wszyscy wcinają kanapki, takie same kanapki, bo kupione w tym samym automacie! :)

     LUNCHBOX WEGETARIAŃSKI 

  • Ryż brązowy- 3 łyżki
  • Kukurydza konserwowa słodka- 2 łyżki
  • Marchewka młoda- 2 małe
  • Por- 1/2 małego
  • Cukinia- 2 plasterki
  • Śliwka żółta- 1
  • Winogrono
  • Ziarno sezamu- 1 łyżka
  • Oliwa z oliwek- 1 łyżka
  • Sól morska- do smaku
  • Przyprawa grillowa- 1 łyżeczka (ja użyłam naturalnej ziołowej)
        Ryż wsypujemy do przeznaczonego do tego pojemnika. Zalewamy wrzątkiem trochę powyżej jego poziomu. Gotujmy w parowarze 30min.
        Oczyszczoną marchewkę oraz pora kroimy w plastry i gotujemy na parze 20min. Cukinię zaś posypaną przyprawą, 10min. Podczas gotowania możemy podprażyć na suchej patelni ziarno sezamu. Kiedy wszystko będzie już gotowe, do ryżu dodajemy kukurydzę, mieszamy. Układamy w pudełku zaczynając najpierw od ryżu, potem warzywa, które polewamy oliwą i posypujemy sezamem. Na koniec wkładamy owoce, dobrze ażeby były oddzielone od reszty naszego obiadu. 
Kaloryczność:
Ryż brązowy:100g=350 kcal
Kukurydza konserwowa:100g=80 kcal
Marchew:100g=1 mała marchew=27 kcal
Cukinia:100g=16 kcal
Por:100g=61 kcal
Sezam:100g=640 kcal
Śliwka- 1 sztuka=6 kcal
Winogrona:100g=74 kcal
Oliwa z oliwek-1 łyżka=120 kcal
  • Wygląda bardzo smacznie:) ja jestem wielką fanką gotowanie na parze :)

    • Dziękuję! :) Jakby nie patrzeć, ja też jestem fanką tego urządzenia hihi :) Super! :)

  • No i racja – ile można jeść te same kanapki:) Wygląda bardzo apetycznie, a do tego super zdrowo!

  • Takie piękny lunch to aż się chce wcinać :)

  • Bardzo się cieszę,że się Wam spodobał :)

  • pysznie, gdy jest tak kolorowo
    za miesiąc wracam na uczelnię, więc muszę przemyśleć kwestię pudełek :))

  • bardzo dobre! Tylko mi ta grillowa przyprawa kompletnie nie pasuje do cukinii, ale to kwestia gustu. Za do dodałam jeszcze rzodkiewkę wrzucona na 10 min do parowaru – wyszło smacznie.

  • Ja z kolei nigdy nie próbowałam rzodkiewki :)

  • Pingback: Zdrowy makaron wynieś! Raz dwa! ;) - ekscentryczny Parowar()