„Micha Zdrowia”

P2260007.1

   Co kryje „Micha Zdrowia”? Wszystko na jednym talerzu…Świeżutkie warzywa,bo miałam czas żeby je obmyć,obrać i pokroić w cieniutkie paseczki,no może nie takie cieniutkie,bo mój najostrzejszy nóż,należy raczej do tych dość tępych :) Wszystkie oczywiście ugotowane na parze ażeby nie straciły swoich cennych właściwości odżywczych.
   Znowu marchewka ze zbioru cioci Małgosi,więc wolna od wszelakich niepożądanych ulepszaczy. Na pewno zaś bogata w karoten, który wpływa korzystnie nie tylko na kolor naszej skóry,ale i na wzrok. Poza tym jeszcze witaminki: A,B1,B2,B6,C,E,K i PP a także wapń,żelazo,miedź i fosfor. Korzeń pietruszki, który ma działanie moczopędne,antyseptyczne i oczyszczające. Warzywny skład wieńczy por,jako reduktor „złego” cholesterolu. Ma on również działanie bakteriobójcze.Dzięki zawartości witaminy C i B6 oraz manganu i żelaza stabilizuje on poziom cukru we krwi.Zawiera również witaminy A i E,jest źródłem potasu,wapnia,fosforu,magnezu oraz kwasu foliowego. Druga połowa „Michy Zdrowia” to makaron. Tym razem ten z amarantusem. Polecany jest szczególnie osobom cierpiącym na nadciśnienie,czy chorobę wieńcową. Jest on lekko strawny i  łatwo przyswajalny.Zawiera o wiele więcej takich składników jak: magnez,wapń,fosfor,czy potas,aniżeli pszenica.Ponadto zawiera skwalen,który opóźnia procesy starzenia się organizmu,oraz obniża poziom cholesterolu.
   Prostota zdaje mi się,polega też na tym,że to po prostu taka zwykła marchewka,zwykła pietruszka i zwykły sobie taki por…Makaron?Żaden nadzwyczajny,bo kupiony w hipermarkecie,a zdrowy. Zdrowo i prosto!

  

       ŚWIEŻE WARZYWA GOTOWANE NA PARZE I MAKARON Z AMARANTUSA

  • Marchewka- 2 średnie
  • Pietruszka korzeń- 2 średnie
  • Por- 10 cm.
  • Oregano suszone- 1 łyżeczka
  • Koperek świeży- 1 łyżeczka
  • Sól- do smaku
  • Makaron z amarantusa- 2 garści

          Marchewkę i pietruszkę myjemy,obieramy,kroimy w paseczki(albo coś paskopodobnego ;) ) . Mieszamy z oregano.Wrzucamy do koszyka w parowarze.Pora myjemy i kroimy w plasterki,myjemy ponownie. Kładziemy na warzywach,które już leżą w parowarze-por dzięki temu nam się nie rozciapie.Gotujemy 20min. tzn.al’dente.W tym czasie gotujemy makaron.Kiedy wszystko jest już gotowe,najpierw wrzucamy do głębokiego talerza makaron,który możemy polać odrobiną oliwy z oliwek.Wykładamy na niego warzywa,solimy do smaku,posypujemy koperkiem.Również opcjonalnie można skropić oliwą z oliwek.



Kaloryczność:

  • Marchewka:100g=27 kcal
  • Pietruszka korzeń:100g=38 kcal
  • Por:100g=24 kcal
  • Makaron z amarantusa:100g=366 kcal