Marchewka alternatywna, marchewka pomocna!

IMG_5024.1

    Na dzisiejszy bolący brzuch marchewka. Przepis wypróbowany jeśli chodzi o kwestie smakowe, jak i sprawy brzuchowo-problemowe. Żadne to wielkie danie. Raczej dodatek, który fajnie się sprawdzi do delikatnego mięsa, jak myślcie? Ponadto myślę, że to dobra alternatywa dla marchewy z domowego rosołu…

    Dzisiaj marchewka występuje w całości. Warzywa gotowane w ten sposób, nie rozdrabniane, tracą mniej składników odżywczych. Można pokroić je tuż po wyjęciu z garnka. Zachowamy cenne składniki a uzyskamy to o co nam chodzi.  Najlepszym sposobem jest gotowanie lub pieczenie i to jak najkrótsze. Obrane cienko stracą mniej witamin. Marchewka jest źródłem karotenu odpowiedzialnego z kolor naszej skóry, ale i korzystnie wpływającego na nasz wzrok. Zawiera naprawdę mnóstwo witamin: A, B1, B2, B6, C,E, K oraz PP. Jest także bogatym źródłem: wapnia, fosforu, miedzi oraz żelaza.

   Ja swoją marchewę ugotowałam al’dente. Nie jest taka jak ta „rosołowa”, miękka, rozgotowanna, przesadnie słono- słodka. Zresztą, taka zupowa nie należy do najzdrowszych. Nie tylko ze względu na kwestie wygotowywania się witamin i składników odżywczych. Długie gotowanie marchewki doprowadza do zwiększenia jej indeksu glikemicznego, uważajcie! Ja swoją skropiłam oliwą z oliwek, delikatnie oprószyłam solą morską i mielonym kolorowym pieprzem. Posypałam po wierzchu świeżym koperkiem.

Jaka różnica pomiędzy moją a rosołowym standardem? Musiałam używać zębów ;) Jest chrupiąca i tylko delikatnie słodka. Po dodaniu odrobiny oliwy, przypraw i koperku…różnica niewielka! Polecam Wam tą smaczną i zdrowszą alternatywę, naprawdę warto się skusić!

    MARCHEWKA GOTOWANA NA PARZE ZE ŚWIEŻYM KOPERKIEM

  • Marchewka- 3 średnie
  • Oliwa z oliwek extra vergine- 1-2 łyżki
  • Koperek świeży- 1 mała gałązka
  • Pieprz kolorowy świeżo mielony- do smaku
  • Sól morska- do smaku
          Marchewkę obieramy, najlepiej obieraczką- cieniutko. Umytą wkładamy do parowaru i gotujemy 25min. Po ugotowaniu polewamy oliwą z oliwek, posypujemy posiekanym kopwerkiem i doprawiamy do smaku.

   

Kaloryczność
Marchewka:100g=27 kcal
Koperek świeży:100g=26 kcal
Oliwa z oliwek-1 łyżka=120 kcal

  • proste, a słodkie i pyszne ;)

  • pycha! dawno nie jadłam gotowanej marcheweczki:)

  • Pysznie i jak zdrowo! :)

  • Dość często taką robię, jest cudownie mocno marchewkowa :)

    • Dokładnie, nic a nic nie traci na swojej…marchewkowości! ;)