Jaglanka z sosem cukiniowo-rukolowym

IMG_7925.1

    Szybki obiad w wersji wege. Zmontowany z tego co znalezione w lodówce. Tego czego nie znalazłam, nie dodałam, oczywista oczywistość! Ta wersja jest wystarczająco dobra, ale z pewnością można ją urozmaicić o te wszystkie fajne rzeczy, których dzisiaj w moim skarbcu zabrakło, a w waszych być może leżą i właśnie czekają na wykorzystanie ich do takich właśnie niecnych celów :)

   Podstawą jest kasza jaglana, której w mojej kuchni jest niebywale mało. Nie wiem dlaczego, bo jest przecież tak pyszna i zdrowa! Podałam ją z warzywami a dokładnie z cukinią, porem oraz Rukolą Fit&Easy, które ugotowałam tak jak kaszę- na parze i zatopiłam w kilku łyżkach słodkiej śmietanki… Przyprawiłam na ostro, grubo mielonym pieprzem oraz czosnkiem ziołowym. Żeby złamać smak dodałam szczyptę cynamonu.  Spokojnie, taka ilość tłuszczu jaką znajdziecie w tym sosie nie grozi przytyciem a jedynie dobrym pysznym smakiem :)

KASZA JAGLANA Z CUKINIOWO- RUKOLOWYM SOSEM

       2 porcje:

  • Kasza jaglana- 1/3 szklanki
  • Cukinia- 1/3 małej
  • Rukola Fit&Easy
  • Por- 10cm zielonej części
  • Pomidorki koktajlowe- kilka 
  • Mieszanka pieprzów grubo mielona- do smaku
  • Sól morska- do smaku
  • Sól czosnkowo- ziołowa 100% naturalna lub czosnek 1 ząbek( ja nie miałam:) )
  • Cynamon mielony- 1/3 łyżeczki
  • Kostka rosołowa/bulionowa ekologiczna- 1/2
  • Śmietanka 30%- 4 łyżki
  • Oliwa z oliwek- 2 łyżki
          Kaszę jaglaną zalej na sitku wrzątkiem i przepłucz. Teraz przełóż ją do pojemnika do gotowania ryżu. Włóż do środka kostkę bulionową, zalej wrzątkiem i gotuj 20min w parowarze. W tym samym czasie możesz już gotować cukinię oraz pora, bo najlepiej będzie jeżeli ugotujesz je na tacce. Umyj warzywa i cukinię pokój w paski, zaś pora w krążki. Paruj 20min z dodatkiem oliwy z oliwek. Na ok.3min. przed końcem gotowania dorzuć do warzyw rukolę i dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek jeżeli decydujesz się na „żywy”. Kiedy wszystko się ugotuje do warzyw dodaj śmietankę oraz przyprawy, wymieszaj. Kaszę odcedź dokładnie.
        
     * Kasza po podaniu będzie lepiej smakowała jeżeli skropisz ją oliwą z oliwek. 
    
Kaloryczność
Kasza jaglana:100g=348 kcal
Cukinia:100g=16 kcal
Por:100g=61 kcal
Pomidorki koktajlowe:100g=11 kcal
Rukola Fit&Easy:85g-1 opakowanie=24 kcal
Śmietanka 30%:100ml=293 kcal
Czosnek-1 ząbek=3 kcal
Cynamon mielony:100g=245 kcal
Oliwa z oliwek-1 łyżka=120 kcal
  • kasza jaglana to dla mnie bogactwo! uwielbiam ja pod każdą postacią.

  • Smakowicie u Ciebie, miło mi zajrzeć na bloga kolejnej Puławianki:))

    Zapraszam do mnie:)