Gotowany na parze wegański mus dyniowo-jabłkowy

IMG_3538.1

Dynia to bezsprzecznie królowa jesieni, która od kilku lat znowu coraz częściej widywana jest na naszych stołach. To prawdziwy skarbiec witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w niej witaminę A- ściśle związaną z procesem widzenia oraz biorącą udział w regulacji procesów odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg podziałów i różnicowania się komórek organizmu, witaminy B1 i B2, oraz C i PP. Ponadto znajdziemy w dyni potas, magnez, żelazo, fosfor i wapń. Ze względu na wysoką zawartość błonnika i niską kaloryczność polecana jest osobom, które się odchudzają. Warto wspomnieć o pestkach dyni, które zawierają dużą ilość cynku mającego dobroczynny wpływ na cerę- szczególnie tę problemową, trądzikową. Olej z pestek dyni zaś to kombinacja wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i fitosteroli, które zapobiegają miażdżycy i chorobom układu sercowo-naczyniowego.

Proponuję Wam spróbować niezwykle lekkiego i pożywnego deseru na bazie musu z dyni. By go wykonać potrzeba zaledwie trzech, maksymalnie czterech składników. To również świetna propozycja dla najmłodszych. Nie zawiera cukru! Zastąpiłam go syropem z agawy, który osobiście bardzo lubię, a w przypadku tego musu pozwala dodatkowo na uzyskanie pożądanej konsystencji. By deser nie był zbyt mdły i nie bazował tylko i wyłącznie na dyni, dodatkowo znajdziemy w nim gotowane na parze jabłko. Dorosłym polecam dodatek soku z limonki, który wzbogaci smak. Wypróbujcie przepis i dajcie znać, czy Wam posmakował.

 

IMG_3538.1

 



 

GOTOWANY NA PARZE WEGAŃSKI MUS DYNIOWO-JABŁKOWY



  • Mus z dyni- 1/2 szklanki
  • Jabłko- 2 małe kwaśne
  • Syrop z agawy- 3 łyżki
  • Sok z limonki(opcjonalnie)- 1 łyżka
  • Cynamon(opcjonalnie)- 1/4 łyżeczki

 

 

 

IMG_3576.1

 

 

Mus z dyni- dynię kroimy, wydrążamy gniazda nasienne i w kawałkach skórą do dołu układamy w parowarze. Parujemy ok.1 godz. Po tym czasie najlepiej kiedy dynia jest jeszcze gorąca, oddzielić miąższ od skórki. Ja robię to za pomoca łyżki, przytrzymując każdy z kawałków widelcem. Kiedy miąższ przestygnie, blendujemy na jednolitą masę.

Jabłka obieramy ze skórki i w całości parujemy ok.5-8min. Po tym czasie oddzielamy miąższ od ogryzka, blendujemy. Łączymy z musem z dyni. Dodajemy syrop z agawy. Blendujemy wszystko do uzyskania jednolitej masy. Opcjonalnie dodajemy sok z limonki/cynamon.

Smacznego!

 

IMG_3561.1