DIETETYCZNY owsiany migdałowiec

PB080220.1

  Idą święta i atak wszelakich spraw z tym związanych tzn. zakupy,kolejki,piosenki-w kółko te same jak „LAST CHRISTMAS”,bombki,trąbki,Mikołaje,pierniczki,ciasta,karpie,próbowanie, smakowanie.Konsekwencje: narzekanie,ból głowy,satysfakcja,a w między czasie, pięć kilogramów na plusie, myślenie o „poświątecznej diecie”,stres,stres,stres! :)
  Ja sobie postanowiłam,że w tym roku trzeba zmniejszyć ilość apostołów o połowę-tj.6 potraw,a nie 12 na stole, co sprawi,że nie tylko mniej wszyscy zjedzą,ale i mniej jedzenia się zmarnuje w konsekwencji,bo zawsze na koniec i tak coś zostaje niedojedzone. Ponadto to co uda się zrobić w sposób zdrowy,czy dietetyczny to tak właśnie powstanie. No i takim o to sposobem kiedy to naszła ochota na migdały powstało to ciasto. Nie wiem,czy zawita w święta na naszym stole,ale na pewno zaspokoiło potrzebę smaku zjedzenia migdałów w cieście podczas chłodnego wieczoru :)

       OWSIANY MIGDAŁOWIEC
        * Bez mąki, jajek, cukru



      Ciasto:
  • Otręby owsiane- 2 szklanki
  • Płatki owsiane- 2 łyżki
  • Letnia woda- ½ szklanki
  • Jogurt naturalny ( 0% )- ¾  małego kubeczka
  • Aromat migdałowy- kilka kropli
  • Proszek do pieczenia- 1 łyżeczka
  • Soda oczyszczona- 1 łyżeczka
  • Miód- 4-5 łyżek
  • Migdały- ok. szklanki
Do posypania:
  • Płatki migdałowe
  • Wiórki kokosowe
Wszystko mieszamy. Masa powinna być wilgotna i lepka. Będzie się rozpadać, bo jest złożona głównie z otrębów a one nie chłoną tak  dobrze wilgoci jak płatki. Dzielimy wyrobioną masę na pół. Spód formujemy tak żeby powstały boki, nie zbyt grube. Teraz wszystko posypujemy migdałami- jeden ma leżeć obok drugiego. Hmm…można nasypać nawet więcej jeśli ciasta jest sporo. Na to wykładamy drugą część ciasta. Posypujemy płatkami migdałów i pieczemy póki boki nie zaczną odchodzić od formy no i do momentu aż płatki się zrumienią a nie spalą :). Wyjmujemy i sypiemy „ śniegiem” tzn. wiórkami kokosowymi.

            

Kaloryczność:

  • Otręby owsiane- 340 kcal, 40g( 1 porcja)= 135kcal
  • Płatki owsiane- 100g= 366 kcal, 25g(1 porcja)= 90 kcal
  • Jogurt naturalny ( 0% )- : 100g= 38 kcal, 185 (1 porcja)= 185 kcal
  • Miód- 100g= 320 kcal, 1 łyżeczka= 40 kcal
  • Migdały- 100g=604 kcal, 30g(1 garść)= 180 kcal
  •  Płatki migdałowe:100g=572 kcal, 10g(1 porcja)= 57 kcal
  • Wiórki kokosowe:100g= 606 kcal
  • Sue

    Ciekawa propozycja. :)