Dietetyczny deser…waniliowy ryż…piernikowe jabłko :)

IMG_5357.1

       Może nie jest typowe świąteczne danie, ale z pewnością pachnące „zimą”. Ryż basmati ugotowany na mleku z prawdziwą wanilią, co za zapach?! Do tego jabłka z cynamonem, imbirem, kardamonem i miodkiem. Smak piernika? :) Niby nic nadzwyczajnego, a jednak!

      Zrobiłam zdjęcia w dziesięciostopniowym mrozie, wróciłam do domu i wciągnęłam bez mrugnięcia całą porcję! Świetnie sprawdzi się zarówno jako śniadanie w mroźny poranek, ale również jako podwieczorek… Smakuje wspaniale! Myślę, że może to być dobry pomysł, żeby taki deser przyrządzić sobie w trakcie świątecznych przygotować. Pięknie pachnie, adekwatnie do okazji a nie „urośniemy” zanim nastaną Święta ;)



        DIETETYCZNY DESER Z PAROWARU Z WANILIOWYM RYŻEM I CYNAMONOWYMI JABŁKAMI

  • Ryż basmati- 200g
  • Wanilia w lasce- 1
  • Mleko 0,5%- 250ml
  • Fruktoza- 2 łyżki
  • Pomarańcza- skórka otarta z 1/4 owocu
  • Jabłka- 5 małych/ 3 duże
  • Cynamon mielony- 1 łyżeczka
  • Imbir mielony- 1/2 łyżeczki
  • Kardamon mielony- 1/3 łyżeczki
  • Miód gryczany- 3 łyżki
        Tym razem troszkę inaczej gotujemy ryż, bo na mleku. Możecie je podgrzać w garnku, albo w mikrofalówce. Nie bójcie się, że kuchenka mikrofalowa sprawi, że przeniesiecie się szybciej na tamten świat ;) Jeżeli będziecie mądrze z niej korzystać tak się nie stanie! Mikrofalówka Was zabije jeżeli będziecie w niej odgrzewać produkty przetworzone, wszelkie fast-foody’y i inne 3-minutowe dania. W innym wypadku, nie ma obaw! :) Podgrzanie mleczka, jest jak najbardziej OK.  Ryż wsypujecie do pojemnika przeznaczonego do gotowania ryżu w parowarze. Zalewacie gorącym mlekiem trochę ponad jego poziom i gotujecie ok.40min. Po ok 10 min dodajecie fruktozę i ziarnka z laski wanilii. Ja dodałam z 1/3. Mieszacie dokładnie.
        Jabłka obieracie i kroicie ma małe kawałki. Gotujecie 30min. Po tym czasie przerzucacie do miseczki. Dodajecie miód i przyprawy. Wystarczy pomieszać a jabłka same się rozpadną. Pomarańczę należy sparzyć i zetrzeć na najmniejszych oczkach tarki. Dodajcie trochę do jabłek, urozmaici ich smak… Resztę zostawcie do dekoracji. 
       Nakładamy warstwowo:ryż, jabłka, ryż itd. 
   Smacznego! :)




       Co się tyczy Świąt i przygotowań, otóż…skoro jesteśmy w trakcie to zapraszam Was ponownie na KONKURS, który odbywa się na ekscentrycznym i trwa jeszcze tylko 5 dni! Możecie zgarnąć jedną z trzech pięknych choineczek od sklepu internetowego Drzewkonaprezent.pl :)

Kaloryczość
Ryż basmati:100g=344 kcal
Jabłka:100g=58 kcal; 1 sztuka=72,5 kcal
Cynamon mielony:100g=245 kcal; 1 łyżeczka=12,25 kcal
Imbir mielony:100g=347 kcal; 1 łyżeczka=6, 94 kcal
Mleko 0,5%:100ml=33 kcal
Miód gryczany:100g=320 kcal