Dietetyczne banańcowe place i parowany dyńkowy musik :)

IMG_4025.1

      Propozycja śniadaniowa. Placuchy bananowe z pełnoziarnistej mąki orkiszowej i otrąb owsianych. W sam raz na dobry i energiczny początek dnia. Do tego mus z dyni ugotowanej na parze, z dodatkiem rozgrzewających przypraw i odrobina odtłuszczonego twarożku. Kilka listków melisy z mojego ogródka, bo okazało się, że nadal pięknie rośnie! A ja z grypą leżę znowu. Leżę i sobie… jem placuchy! :)

   ORKISZOWE PLACKI BANANOWE Z OTRĘBAMI

      Porcja: 14 placków

  • Jajko- 2
  • Jogurt gęsty-(np. Bakoma) mały kubek tj.150ml
  • Oliwa z oliwek- 4 łyżki
  • Banan- (mocno dojrzały) 2
  • Otręby owsiane- 6 łyżek
  • Proszek do pieczenia- 1 łyżeczka
  • Soda- 1/2 łyżeczki
  • Mąka pełnoziarnista orkiszowa- 1 szklanka
  • Miód- 1 łyżka- opcjonalnie jeżeli ciasto nie jest wystarczająco słodkie
  • Twaróg 0%- 3 łyżki
         Banany misujemy albo rozciapujemy widelcem. Jajka ubijamy delikatnie, dodajemy jogurt i oliwę. Dodajemy banany.Mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Wsypujemy powoli suche składniki zmieszane wcześniej ze sobą. Mieszamy. Odstawiamy na ok.15min. Ja smażyłam na suchej patelni, na średnim ogniu. Placki nie przywierały, ale szybko brązowieją i trzeba próbować je przewrócić na 2gą stronę zanim zaczną pojawiać się charakterystyczne bąbelki. Podajemy z twarożkiem i z musem z dyni, na który przepis znajdziesz poniżej. Placki są smaczne również na zimno.
MUS Z DYNI GOTOWANEJ NA PARZE
  • Dynia- ok.3( może ciut więcej)szklanki przed zmiksowaniem
  • Fruktoza- 3 łyżki
  • Kurkuma- 1/2 łyżeczki
  • Imbir- 1/2 łyżeczki
         Dynię bez pestek razem ze skórką gotujemy do miękkości w parowarze. W moim przypadku było to ok. 50min. Będzie to zależało od wielkości dyni, od grubości skóry, odmiany. Należy sprawdzać co jakiś czas, czy jest miękka-najlepszy sposób. Po wyjęciu jeszcze ciepłą drążymy najlepiej łychą do lodów :) Praca łatwa, bez żadnych komplikacji! Dodajemy fruktozę i przyprawy. Miksujemy na mus i gotowe! Pyszne zarówno na ciepło jak i zimno. Uzyskałam w ten sposób 2 szklanki musu.
Kaloryczność
Jajko-1 sztuka=95 kcal
Jogurt gęsty:100g=60 kcal
Otręby owsiane:100g=339 kcal
Mąka orkiszowa pełnoziarnista:100g=316 kcal
Banan:100g=0 kcal; 1 sztuka=162 kcal
Dynia:100g=28 kcal
Fruktoza-1 łyżka=40 kcal
Twaróg 0%:100g=86 kcal
  • Nie ma to jak solidna porcja placków z pysznym musem :) Chyba zacznę go sobie mrozić…

  • Ale apetycznie!

  • fantastyczne danie, zachwyciło mnie i wizualnie i kompozycją smaku. Musze wypróbować. Pozdrawiam

  • no z grypą nie ma co, trzeba przeczekać, więc miłego leniuchowania pod kołdrą :) i placuszki wyglądają naprawdę świetnie i smacznie :D

    • no niestety, to już przechodzona grypa :/ mam nadzieję, że teraz wyzdrowieję do końca! :) najem się placków ;)

  • niesamowicie apetycznie to wygląda:) wsunęłabym wszystko;)

  • pyszniutkie te placuszki!
    no i jestem zauroczona słowem „banańcowe” :)

  • Ale kolor musu, od razu człowiek zapomina o jesieni :)