Dania FIT na które macie chrapkę :)

IMG_6269.1

    Przentuję Wam dzisiaj kilka przepisów. Wszystkie wypróbowane, wszystkie zdrowe i FIT! To, że znajdą się na blogu obiecałam —> W TYM w poście, gdzie opisałam Warsztaty z Polska Gotuje, których byłam uczestniczką. To tam właśnie nauczyłam się przyrzadzać te pyszności i tak jak obiecałam dzielę się z Wami ową wiedzą „tajemną”, tym bardziej że się o to dopominaliście! Mam nadzieję, że Wam też wyjdą takie smakołyki :)

 
   
     POLĘDWICZKI WIEPRZOWE W SOSIE TRUSKAWKOWYM PODANE NA ROSZPONCE

     Te, które widzice poniżej są po pierwsze krwiste w środku, takie uwielbiam! Mięso jest jest delikatne i miękkie a dzięki marynacie ma ciekawy ostrawy smak, który doskonale łamie się ze słodkawym truskawkowym sosem, który bynajmniej nie występuje tutaj w wydaniu deserowym. Obowiązkowo zagryzamy wszystko roszponką, pycha!!!

   

          Składniki:

          Marynata:
  • Cebula- 1 średnia
  • Papryka wędzona
  • Sól
  • Pieprz
          Sos truskawkowy:
  • Truskawki mrożone- 200g
  • Cukier- 150g
  • Wino czerwone- 100ml
           Polędwiczki nacieramy przyprawami i cebulą. Zostawiamy na noc w lodówce. Nastepnego dnia obsmażamy je w całości na patelni tak żeby uzyskać chrupiącą skórkę. Usmażone polędwiczki układamy w naczyniu do pieczenia, dodajemy cebulę(marynatę) i pieczemy 10-12min. w 160’C. 
           W tym czasie robimy sos. Zaczynamy od zrobienia karmelu. Wsypujemy cukier na patelnię, skrapiamy go delikatnie wodą i gdy zacznie krystalizować dodajemy truskawki. Mieszamy i dodajemy wino. Sos się zredukuje po kilku minutach. Wówczas należy go zmiksować. 
            Upieczone polędwiczki kroimy i układamy na roszponce, polewamy sosem.
           
       GULASZ Z KURCZAKA ZE SZPINAKIEM I SUSZONYMI POMIDORAMI

        O kaszy gryczanej zapomniałam, nie jadłam jej już całe wieki, a tak lubię! Ten gulasz kojarzy mi się z takim mamowym. Mimo, że czuć w nim czosnek i że jednym ze składników jest wino, to uwierzcie mi- jest przyjemny… Żaden ze smaków nie bije po języku, nie dominuje. 
  • Pierś z kurczaka- 120g
  • Suszone pomidory- 50g
  • Szpinak liście/ brykiet mrożony- 150g
  • Rukola Fit&Easy
  • Cebula- 1 
  • Czosnek- 4 ząbki
  • Białe wino- 50ml
  • Śmietana 36% lub 30%- 100ml
  • Oliwa z oliwek
  • Sól
  • Pieprz
    
     Pierś z kurczka kroimy w kostkę, ok.2x2cm. Podsmażamy na oliwie z oliwek z pokrojoną w kostkę cebulą i posiekanym czosnkiem. Pomidory kroimy w paski, dodajemy do kurczaka razem ze szpinakiem, który rozprowadzamy żeby nam się rozmroził. Wlewamy wino i dusimy kilka minut. Rukolę siekamy a w zasadzie kroimy tyle o ile i dodajemy po kilku minutach do garnka. Dusimy wszystko ok. 15min. Doprawiamy do smaku sola i pieprzem. Podajemy z ugotowaną na sypko kaszą gryczaną. 
     GULASZ Z CIECIORKI I PAPRYKI NA BROKUŁACH

     Osobiście nie zostałam fanką tego gulaszu. Jak dla mnie zbyt mocno smakuje papryką za którą nie przepadam od czasu kiedy przyszedł mi niegdyś do głowy niewiarygodnie głupi pomysł…W czasach zamierzchłych podjęłam wraz z koleżanką próbę odchudzania się wówczas niezwykle modną metodą: „dietą kapuścianą”. Kapusty nie jadłam z pewnością dobry rok zaś papryka, której byłam wielbicielką nadal wychodzi mi bokiem zanim tak naprawdę w owy bok zdąży trafić. Wobec tego polecę ten gulasz amatorom papryki. Ci zaś, którzy za nią nie przepadają mogą z niej zrezygnować a potrawa myślę i tak będzie ciekawie smakować.
  • Cieciorka- 300g (można użyć puszkowanej)
  • Papryka czerwona- 1
  • Papryka żółta- 1
  • Pomidory pelatti kostka- 400g
  • Brokuły- 400g (mogą być mrożone)
  • Oliwa z oliwek- 2 łyżki
  • Cebula- 1 duża
  • Czosnek- 3 ząbki
  • Papryczka chili- 1 
  • Wywar z warzyw- 1 szklanka
  • Natka pietruszki
  • Sól
  • Pieprz
         Cieciorkę należy namoczyć na noc w zimnej wodzie. Gotujemy ją do miękkości ok 1godz. W parowarze dłużej, może to być nawet 1,5godz. Cebulę kroimy w kostkę a czosnek siekamy i wrzucamy na patelnię, gdzie wlewamy wcześniej oliwę z oliwek. Podsmażamy. Dodajemy po kolei papryczkę chili, paprykę pokrojoną w cienkie paski oraz pomidory i cieciorkę. Wszystko zalewamy wywarem warzywnym(ewentualnie bulionem) i gotujemy ok.30min. Doprawiamy wszystko do smaku solą i pieprzem, dodajemy posiekana natkę pietruszki. 
         Gulasz podajemy na zblanszowanych różyczkach z brokułów, lub ugotowanych na parze
     
      GULASZ Z ZIELONYCH WARZYW PODANY Z KASZĄ JAGLANĄ

     Kasza jaglana w tej wersji bardzo mi posmakowała. Gulasz warzywny delikatny z mocnym szpinakowym akcentem. To danie nie zabrało mnie do krainy, gdzie mogłabym odkryć jakiś nieznany mi dotychczas smak. Mimo to zjadłam wszystko, bo może właśnie czasem to co nieprzesadzone i zwyczajne smakuje najlepiej…
  • Groszek zielony mrożony- 100g
  • Szpinak liście/ brykiet mrożony- 100g
  • Bób mrożony- 100g
  • Fasolka szparagowa mrożona- 100g
  • Cukinia- 1 mała/ 100g
  • Bakłażan- 1 mały- 100g
  • Oliwki zielone bez pestek- ok.10 sztuk
  • Czosnek- 3 ząbki
  • Oliwa z oliwek
  • Świeże oregano
  • Sól
  • Pieprz
  • Kasza jaglana- 100g
  • Rukola Fit&Easy
       Bób obieramy ze skórki. Będzie nam łatwiej jeśli wczęsniej go rozmrozimy, lub zamoczymy w ciepłej wodzie. Na rozgrzaną oliwę wrzucamy posiekany czosnek, podsmażamy przez momencik. Dodajemy najpierw cukinię. Po chwili bakłażana a potem fasolkę, szpinak i bób. Na samym końcu dodajemy rukolę, oregano i pokrojone w paski oliwki. 
      Gulasz podajemy z kaszą jaglaną ugotowaną na sypko. Najpierw należy przelać ją wrzątkiem a potem ugotować najlepiej w wywarze warzywnym, czy bulionie. Na koniec polewmy odrobinę olią z oliwek
        Po przepis na Paprykę faszerowaną kus- kusem zapraszam —> TUTAJ. To w tym samym miejscu właśnie poczytacie dokładnie o tym co działo się na Warsztatach, jak sie gotowało, a dzień wcześniej zajadało w resturacji Pani Magdy Gessler. Wszystkie zdjęcia z tego wydarzenia możecie pooglądać
 —> TUTAJ w fejsbukowej galerii. Zapraszam i życzę wszystkim smacznego! :)
  • Aach, od razu zrobiłam się głodna – na 1000% wykorzystam Twój przepis na gulasz z kurczaka (zamienię na indyka), może nawet jutro? Dziękuję!

    • Indyka wieki nie jadłam :) Ciekawe jak sprawdzi się w tym gulaszu :)

  • Polędwiczka z truskawkami i gulasz z kurczaka – do zapamiętania!

    • Polecam, warto wyprobować :)

  • kurcze, ten sos truskawkowy! genialne:) od razu mam ochotę go zrobić:) cała reszta też pyszna:)

    • O tak, sos truskawkowy jest…ekstra! :)

  • Super, że umieściłaś te przepisy. Miałam chrapkę na cieciorkę, ale w sumie okazało się, że robię bardzo podobnie:) Za to „kupuję” zielony gulasz! Na pewno skorzystam z tego przepisu! A gulasz ze szpinakiem i suszonymi pomidorami…bajeczny…Niestety nie mogę użyć kremówki:( Ech, te dietetyczne ograniczenia:/

    • Kremówki jest zalewdwie 100ml a jak wiadomo to ilość jaka starcza na cały sos. Dzięki niej sos staje się delikatny i lekko słodkawy. Ewentualnie myślę, że można zrobić taki myk,że użyć zwykłej śmietany i odrobinkę dosłodzić czymś co nie tuczy :) Polecam! :)

    • Dzięki Caruniu, niestety problem w tym, że szkodzi mi wszystko co ma związek z mlekiem. Gdyby chodziło tylko o kalorie to bym się nie przejmowała i poddała pokusie;) Uściski!

  • Świetne te przepisy, na bank będę je próbować bo ostatnio zaczęłam pichcić fit ;)

  • Teraz przyjrzałam się dokładniej opisowi gulaszu z kurczaka i szpinaku i nie widzę, w którym momencie dodaje sie śmietanę.. razem z winem?